איך (לא) לקנות אי בקריביים

(או – מה זה פטריאון, ולמה אני צריכה את זה?)

מה זה פטריאון?

פטריאון הוא אתר מימון המונים, בדומה לקיקסטארטר, מימונה, הדסטארט ודומיהם. אבל בניגוד לאתרים האלו, שמגייסים כספים לפרוייקט חד פעמי, פטריאון נועד לתמוך ביצירה מתמשכת וקבועה. התמיכה בפטריאון היא למעשה סוג של משכורת שאתם יכולים לשלם ישירות ליוצרים עבור תוכן קבוע שאתם נהנים ממנו. למשל, אם מישהו מכין גלידת מנטה-תפוז-שוקולד-אניס, והיא מוצאת חן בעיניכם, אתם יכולים לשלם לו בכל פעם שהוא מכין את הגלידה כדי שיכין גם לכם. אבל כדאי שתלכו לבדוק את בלוטות הטעם שלכם, כי זה שילוב ממש מוזר של טעמים, מה לא בסדר אתכם?

רגע, ויש לך פטריאון?

כן. בדיוק פתחתי לפני שבוע. הנה, ממש כאן

אבל למה את צריכה את זה?

כי אני רוצה לכתוב יותר סיפורים, מה שאומר, בתקווה, לעבוד קצת פחות בעבודות אחרות שלי. אם אוכל להרוויח כסף על הכתיבה שלי, אוכל להשקיע בה זמן רב יותר. וגם כדי לקנות מלא קפה. זה עוזר לכתיבה. באמת!

אבל למה מימון המונים? למה לא למכור סיפורים, או לכתוב ספר?

כיום אין כמעט במות משלמות לפרסום סיפורים בעברית, ועל ספר אני עובדת, אבל לוקח זמן לכתוב אותו, ובסופו של דבר על ספרים לא מרוויחים הרבה כסף, אלא אם כן קוראים לכם ג'יי.קיי רולינג, ובמקרה כזה, איך העזתם להרוג את סיריוס?!

זה אומר שהסיפורים שלך יעלו כסף מעכשיו?

לא. כל הסיפורים שיכתבו במסגרת הפטריאון שלי תמיד יהיו זמינים לקריאה חופשית, באתר הזה או באתרים אחרים ברשת שאקשר אליהם באופן פומבי. אבל אם אתם אוהבים את הכתיבה שלי, עכשיו יש לכם דרך נוספת להביע את ההערכה שלכם, וכמובן, לתמוך בי ולעזור לי לכתוב יותר. וגם, תוכלו להסתובב בחוגים חברתיים שונים ולהכריז שאתם הפטרונים שלי, כאילו הייתם אצילי האימפריה הרומית. למעשה, יתכן שזה יראה קצת מוזר אם אתם לא אצילי האימפריה הרומית, אבל אל תתנו לזה לעצור אתכם!

איך זה עובד?

כשאתם תומכים בי בפטריאון, אתם מגדירים איזה סכום כסף תרצו לשלם בכל פעם שאפרסם סיפור. כשהסיפור יפורסם, תחוייבו על הסכום שהגדרתם, וכמובן תקבלו הודעה שהסיפור פורסם ושכרטיס האשראי או חשבון הפיי-פאל שלכם חוייב. אני מתכוונת לכתוב סיפור או שניים בכל חודש, אבל גם אם מישהו ירקח לי שיקוי שיאפשר לי לא לישון בכלל ואכתוב מאה סיפורים בחודש, אתם יכולים להגדיר סכום תמיכה מקסימלי חודשי, כך שלא תחוייבו על יותר ממה שאתם יכולים או רוצים לשלם. אם לא אפרסם סיפור, כמובן שלא תחוייבו על כלום.

באיזה סכום לתמוך בך?

מה זאת אומרת? שני מיליון דולר!
אבל ברצינות – באיזה סכום שתרצו. תמיכה מינימלית של דולר, למשל, אומרת שעל כל סיפור שאכתוב תשלמו לי כ-4 ש"ח, סכום סמלי עבורכם שמצטרף לסכום קצת יותר גדול עבורי. תמיכה של 5 דולר אומרת שעל כל סיפור שאכתוב תשלמו לי כ-20 ש"ח. כל סכום שאקבל יעזור לי לכתוב יותר סיפורים.
בפטריאון יש לי אפשרות להציע לכם כל מיני סוגים של תמיכה, כך שאתם מקבלים תמורות שוות יותר ככל שהתמיכה עולה. למשל – לקבל את הסיפור לפני כולם, להיות חברים בקבוצת פייסבוק סודית שבה אתייעץ אתכם על הסיפורים, להופיע בסיפור שלי, לקבל ממני קריאת בטא או עריכה קבועה לסיפורים שלכם, ואפילו סדנת כתיבה מקוונת בגוגל הנגאאוטס, לכל מקום בעולם.
אתם מוזמנים, כמובן, לתמוך בי בסכום גבוה יותר מהתמורה שבה בחרתם.

מתי יתפרסם הסיפור הראשון, ועל מה הוא יהיה? 

עוד החודש, ואני לא מגלה! כי אני עוד לא יודעת. הפטרונים שיתמכו בסכום של 7 דולר ומעלה יצורפו לקבוצת הפייסבוק הסודית החדשה שלי, שתעזור לי לבחור את הסיפור הראשון שאכתוב.

כבר הגעת לשני יעדים!

נכון! זה קרה מהר מאוד ועשה אותי מאושרת מאוד, וזה אומר שבשבועות הקרובים יתפרסם סיפור אינטרקטיבי בהמשכים בעמוד הפייסבוק החדש שלי, ואתם תבחרו את העלילה שלו ולאיזה כיוונים הוא ימשיך! בנוסף, בשבועות הקרובים תיערך הגרלה של יצירות שלי בין כל הפטרונים שתמכו בי לפני שהגעתי ליעד של 200 דולר. תמיד רציתם שאכתוב לכם סיפור, או אכין לכם מפלסטלינה או מבצק סוכר את עולם הדיסק או את פאלקור או את גרוט המרקד או את הטירה הנעה? עכשיו זה אפשרי! אם תזכו בהגרלה. אבל זה סיכוי ממש הרבה יותר גבוה מאשר לזכות בלוטו.

יש לי שאלה שלא הופיעה כאן, ומילא זה, אבל גם התשובה שלה לא הופיעה כאן!

חמור מאוד. יתכן שהשאלה ותשובתה מופיעות בעמוד הפטריאון שלי. ויתכן שאתם פשוט רוצים לשאול שאלה ממש מוזרה שלא חשבתי עליה, כמו האם יתכן שבאחד הסיפורים שלי יהיו אננסים מרקדים. התשובה היא, אולי! חוץ מזה, אני אוהבת שאלות מוזרות. פנו אליי במייל או בפייסבוק או בטופס יצירת הקשר כאן למטה, ואשמח לענות.

[contact-form][contact-field label='שם' type='name' required='1'/][contact-field label='אימייל' type=’email' required='1'/][contact-field label='אתר' type='url'/][contact-field label='התגובה שלך' type='textarea' required='1'/][/contact-form]

תמכו בי דרך פטריאון

לתמיכה בפטריאון שלי

פורסם בקטגוריה בלוג. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *