מה אני עושה בפסטיבל אייקון 2015?

פסטיבל אייקון למדע בדיוני, לפנטסיה ולמשחקי תפקידים מתקיים מדי שנה באשכול פיס בתל אביב ובמתחמים נוספים, ויש בו הפקות מקור, פאנלים, הרצאות, סדנאות והמון אירועים אחרים לכל הגילאים.

זה מה שאני עושה באייקון השנה:

יום ג', 29 בספטמבר, 14:00 – 15:30 סדנת כתיבת הרפתקאות קבוצתית ביחד עם אורי ליפשיץ.
פעם חשבתי שאי אפשר לכתוב ביחד, ושאי אפשר להעביר סדנאות ביחד. טעיתי בשני המקרים. כתיבה לא חייבת להיות בודדה, וכשכמה אנשים יוצרים ביחד עולמות, סיפורים, דמויות, עלילות, מתקבל משהו שאי אפשר היה לעשות לבד. זו תהיה הפעם השנייה שאורי ואני מעבירים סדנה ביחד, והפעם הראשונה היתה כיף גדול גם לנו וגם לקהל.

יום ג', 29 בספטמבר, 19:00 – 19:45 – הפקת מקור: תוכנית הלילה של אייקון
פאנל מומחז לכבוד יציאתה לאור של סדרת "תיקי דרזדן". כרגיל, התכוונו לעשות הפקת מקור קטנה וצנועה, אבל שכחנו שאנחנו לא יודעים לא להיות פרפקציוניסטים. אני חושבת שהתקציר בתוכניה מדבר בעד עצמו: הערב, בתוכנית האירוח הלילית של אייקון, יצטרפו אלינו הארי דרזדן, גנדלף, ווילו, רינסווינד, פולגרה, אורסולה ורייסטלין, לשיחה כנה על סודות המקצוע, החיים בצל הסכנה וההתמודדות עם בני אדם רגילים. נשמע סיפורי קרב ווידויים מביכים על כשפים שהשתבשו, נדון באופנת הקוסמים שהולכת ומידרדרת ולא נשכח למדוד למי יש שרביט יותר ארוך. מנחה: הרמיוני גריינג'ר. משתתפים: אורי ליפשיץ, ענבר מאירסון, עפר מתוקי, טליה נירגד חסון, בוריס נמיר, דנה רבל סוסלוביץ', אבנר שחר קשתן, ליאת שחר קשתן, ניר שרון.
ההפקה לא דורשת היכרות מוקדמת עם הספר, והיא תעלה גם ביום ד' בשעה 22:00. מומלץ להזמין כרטיסים מראש.

יום ד', 30 בספטמבר, 10:00 – 11:30 – גרוט המרקד: סדנת פיסול בפימו
מכירים את בייבי גרוט המרקד מהסרט המופלא "שומרי הגלקסיה"? בסדנה נלמד לפסל אותו בפימו. כרגע נגמרו המקומות בסדנה, אבל לפעמים אנשים מחזירים כרטיסים ברגע האחרון, וכדאי לבדוק בקופות. זו סדנת הפיסול הרביעית שאני מעבירה בכנסים (פסלוני העבר: הדרקונים של אן מק'קאפרי, הטירה הנעה, עולם הדיסק, ועוד), ותמיד כיף לי להסתובב אחר כך בכנס ולראות את כל משתתפי הסדנה עם הפסלונים שלהם לאורך כל היום. אני רק מקווה שהפעם אזכור סוף סוף לקחת איתי את כרטיסי הביקור של "ההיא עם העוגות".

יום ד', 30 בספטמבר, 16:00 – 18:00 – בדוכן של Evil Sun!
אני לא עושה כלום בסלוט הזה, כי אני אהיה בדוכן של Evil Sun Productions באשכול פיס! בואו לבקר אותי בדוכן, ותוכלו לקנות את "הרועה האחרון" ומרצ'נדייז נוספים של הסרט, לשמוע על "צלילה חופשית" וסתם לדבר איתי. אפילו אם אני יושבת שם עם לפטופ וכותבת, מותר בהחלט להפריע לי. 🙂 בנוסף, כל מי שיקנה משהו כשאני יושבת בדוכן יקבל ממני סיפורון אישי של שתי שורות על פתקית Post-it או על מדבקה לבנה גדולה.

יום ד', 30 בספטמבר, 18:00 – 19:30 – על כתיבת סיפורים קצרים
פאנל בהשתתפות אורח הכבוד, טד צ'יאנג, שאני ממליצה מאוד לקרוא את ספרו המופלא "סיפורי חייך ואחרים", ובהשתתפות ד"ר קרן לנדסמן, שאני ממליצה מאוד לקרוא את ספרה המופלא "שמיים שבורים". מנחה: דידי חנוך. האירוע יתקיים באנגלית, ואני מקווה מאוד לא להישמע עילגת מדי.

יום ד', 30 בספטמבר, 20:00 – 20:45 – הרפתקאות קולנועיות
פאנל על מאחורי הקלעים של "צלילה חופשית", הסרט שאנחנו מצלמים כבר מעל שנה, עם תקציב שהגיע מקמפיין מימון המונים. ישתתפו: דניאל דר, הבמאי. אני, התסריטאית ובמאית המשנה. ד"ר בועז קרני, עוזר הבמאי. מאיה גרשוביץ, המפיקה. דובי שרגא, מפיק הפוסט, וינחה אורי ליפשיץ, שחקן בסרט ואחראי היח"צ שלנו. נקטר על כמה קשה לנו, נספר על כמה מדהים לראות יצירה קורמת עור וגידים, ונחלוק סיפורים מטורפים ומגוחכים מהצילומים. ויש הרבה.

יום ד', 30 בספטמבר, 22:00 – 22:45 – תוכנית הלילה של אייקון, שוב! (ראו תיאור למעלה, בשעה 19:00, יום ג')

יום ה', 1 באוקטובר, 10:00 – 11:30 – הרפתקת הכתיבה
פאנל עם הסופרות יעל פורמן, רוני גלבפיש, ורד טוכטרמן וקרן לנדסמן, בהנחיית אהוד מימון. קצת לא צודק מבחינתי שיש רק שעה וחצי, כי הייתי מוכנה לדבר עם כל הסופרות המדהימות בפאנל הזה גם חמש שעות על כתיבה, ואני חושבת שלכולנו עדיין היה מעניין גם בתחילת השעה השישית.

יום ה', 1 באוקטובר, 14:00 – 15:30 – איך (לא) כותבים סיפור
הסופרת יעל פורמן ואני לא מסוגלות להפסיק לריב על כתיבה לרגע. למרות שאנחנו לא מסכימות על כלום, נתיימר לכתוב סיפור ביחד בהשתתפות הקהל. במסגרת האירוע אנחנו מחברות לפטופ למסך, צועקות אחת על השנייה ודוחפות זו את זו מהמקלדת לקול תשואות הקהל. הצחוקים מובטחים, קרבות הבוץ אפשריים אם הסדרן לא יסתכל.

אירועים מומלצים אחרים

אירועים אחרים שאני הולכת אליהם, או שהייתי הולכת אליהם אם לא הייתי מעבירה אירוע במקביל.

יום ג', 29 בספטמבר

12:00 – פאנל – "המתרגמת של הנוסע בזמן" בהנחיית ענבל שגיב-נקדימון ועם כמה מתרגמים נהדרים אחרים. נשמע מרתק.

14:00 – הרצאה – "זומבים, ערפדים ואנשי זאב – כל האמת" – מאת ד"ר קרן לנדסמן, אחת המרצות הטובות ביותר שאני מכירה.

16:00 – פאנל – "איך לעזאזל הם יודעים את זה?" – ד"ר בועז קרני, שמנסה להסביר לי מדע כבר שנה שלמה ועוד לא התייאש, מנחה פאנל מדענים שיסבירו לכם איך המדע יודע את מה שהוא יודע.

16:00 – פאנל – "נערות יוצאות להרפתקה" – פאנל על נערות בספרות פנטסיה לנוער, עם נעמי כרמי, רוני גלבפיש ונשים טובות אחרות.

17:00 – הרצאה – "15 סיבות לאהוב את טד צ'יאנג" – דמיאן הופמן, מרצה מעולה, ידון ביצירותיו של אורח הכבוד, וכיוון שכבר יצא לי לדבר איתו על כמה מהן, אני יודעת שיהיה מצויין.

18:00 – פאנל – "של מי הכשל הלוגי הזה בכלל?" – אורי ליפשיץ מנחה שעשועון ספקנים העוסק בכשלים לוגיים. הייתי באירוע דומה באחד הכנסים, והוא היה מצחיק ומלמד.

19:00 – הרצאה – "לצאת להרפתקה דיגיטלית אחרי המוות" – של המרצה המצויינת ורד שביט, אחד האירועים שאני הכי מצטערת שאפסיד בגלל שאני נמצאת בהפקת המקור, תוכנית הלילה של אייקון.

20:00 – פאנל – "יותר בדיוני ממדע" – פאנל שהוא כבר בגדר אירוע קאלט. ארבעה אנשי מדע מנתחים את כל מה שלא בסדר בסרטים הוליוודיים. משעשע ומחכים.

(עוד מומלצים באותו סלוט נוראי – סדנת כתיבה של רוני גלבפיש, פאנל עם אורח הכבוד והעורכת נועה מנהיים, ומופע מוסיקה אירית של להקה מופלאה)

יום ד', 30 בספטמבר

12:00 – רציתי להמליץ על סדנת הכתיבה של טד צ'יאנג, אבל ממילא נגמרו לה הכרטיסים, אז במקום אני ממליצה על השעשועון "מלחמת הפאנדומים" בהנחיית נעמי כרמי, על ההרצאה "איך לתעד את הקמפיין שלך" של אורי ליפשיץ, על ההרצאה "רומח הדרקון שולת!!!1" של שירה אבנט שנשמעת מצחיקה מאוד, ועל הסיפור האינטרקטיבי לילדים "הרפתקאות סתיו בכוכב ארנב".

14:00 – הרצאה – "בשביל מי המשחק הזה בכלל?" – אבנר שחר-קשתן ינתח ממה אנחנו נהנים במשחקי תפקידים. בתור מי שהתחילה לשחק מחדש אחרי הפסקה ארוכה, אני צופה שיהיה מעניין ומשכיל.

(עוד באותו סלוט – הדס נבנצל על הפאנדום של הארי פוטר שמסרב למות)

16:00 – הרצאה "הרפתקות במאדים" – יואב לנדסמן, אחד המרצים האהובים עליי, על כמה אנחנו באמת קרובים להנחית אנשים ולחיות על מאדים. שמעתי פיילוט של ההרצאה המרתקת הזו, ואני ממליצה עליה בחום רב.

(עוד באותו סלוט – ד"ר בועז קרני, גם הוא מרצה נהדר, על המדע של טד צ'יאנג, הרצאה מרתקת שגם אותה שמעתי בפיילוט).

18:00 – הרצאה – "ראשי פרקים בכתיבת רומן" – יואב אבני, סופר נפלא, בעוד הרצאה שאני מצטערת מאוד שאאלץ להפסיד.

(עוד באותו סלוט – גיק אאוט, שעשועון כיפי בהשתתפות מתנדבים מהקהל).

יום ה', 1 באוקטובר

12:00 – הרצאה – "ההרפתקה הרב-מינית של המטריקס" – של המרצה עינב בר, שמעולם לא שמעתי אותה מדברת, אבל קראתי דברים שכתבה, והם היו מרתקים. גם הרצאה הזו נשמעת מעניינת מאוד.

14:00 – החללית – תוכנית חלל ואסטרונומיה המשודרת מדי שבועיים, בהופעה מול קהל חי. מצחיקה, מעניינת ומשכילה.

(עוד באותו סלוט – הפאנל "מיתוסים ישנים – הרפתקאות חדשות" בהשתתפות אהוד מימון, נעמי כרמי ואבנר שחר-קשתן)

18:00 – הסלוט הקשה ביותר של הפסטיבל, לדעתי, ואני מסרבת להמליץ על אחד מבין האירועים שבו, שהייתי רוצה להיות בכולם: ההרצאה "מלחמת בוץ: גיבורות מלוכלכות בעולם פוסט-אפוקליפטי", פאנל שאלות ותשובות עם טד צ'יאנג, הפאנל "קולמוס משלך" על פאן-פיקשן, ההרצאה על קרול ברג המופלאה, המופע "הדרקון השישה-עשר", ההרצאה "ההרפתקה הקוסמית של האלקטרון". בקיצור, שכל אחד ואחת מאיתנו יעשו את הבחירות הקשות שלהם. אני מתכוונת כנראה להטיל קוביה.

20:00 – אירוע הרצאות – "הרפתקאות ב-[השלם את החסר]" – אהוד מימון, יואב לנדסמן וד"ר קרן לנדסמן יאלתרו הרצאות על פי נושאים לבחירת הקהל. אירוע כיפי ומצחיק מאוד, לחברי אגודה בלבד, ובחינם.

(עוד באותו סלוט – לאמאבאטי באייקון הרכב האימפרוב המצחיק עד דמעות בהופעה המסורתית שלהם)

21:00 – הרצאה – "עוד פעם פאן פיקשן?" – שירי ישועה, מרצה נהדרת, כותבת וקוראת פאנפיקים מושבעת.

22:00 – הקרנה – "סרניטי" של ג'וס ווידון – כי כמה פעמים כבר יצא לכם לראות את הסרט המופלא הזה על מסך קולנוע?

חג אייקון שמח לכולם!

פורסם בקטגוריה בלוג. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *