"שומרי הערים" יצא לאור! עדכונים ותשובות לשאלות נפוצות.

"שומרי הערים", ספר הביכורים שלי, יצא לאור באפריל 2022 בהוצאת כנרת זמורה דביר, בעריכת נועה מנהיים המופלאה. אפשר לקנות אותו בכל חנויות הספרים (למשל דני ספרים או צומת ספרים) וכמובן באתרי האינטרנט שלהן. אפשר גם לקנות עותק דיגיטלי באתר "עברית" או "גטבוקס".

אם תרצו להחתים אותי על הספר (או סתם לפגוש אותי ולדבר איתי), אפשר בדרך כלל למצוא אותי בכנסי המדע הבדיוני והפנטזיה אייקון ועולמות.

שאלות נפוצות

1. אם קראתי את כל הסיפורים שפורסמו בסדרה, יש טעם לקרוא את הספר? 

בהחלט! הספר הוא רומן המבוסס חלקית על שניים מהסיפורים שפורסמו בסדרת "שומרי הערים" (בדגש על "הפוך, לקחת" ועל "וויסקי בקנקן"), אך כולל בעיקר עלילות חדשות שלא פורסמו מעולם.

2. אם אני לא מכיר.ה את עולם שומרי הערים, ממה כדאי להתחיל? 

מהספר! אפשר גם לקרוא אותו כספר דיגיטלי או להקשיב לו כספר אודיו באתר "עברית".

3. מה סדר הקריאה? אם קראתי את הספר, איך כדאי להמשיך?  

לסדרת הסיפורים! אפשר לקרוא אותם לפי סדר הפרסום, או לפי כל סדר אחר שבא לך – אבל אם קראת את הספר, מומלץ לדלג על "הפוך, לקחת" ועל "וויסקי בקנקן" שמופיעים בספר עצמו (למרות שעברו הרבה שינויים בגרסת הספר).
בקריאת הסיפורים, לפעמים תתקלו בשורה מקדימה בסגנון "לפני שקוראים את הסיפור הזה, כדאי לקרוא את סיפור X ואת סיפור Y", אבל ההמלצות האלו לא מחייבות – ברמת העיקרון אפשר להתחיל כמעט מכל סיפור בסדרה ולהמשיך לפי מה שמתחשק. 🙂
אפשר גם לצפות בהצגה "תעלומת שומר הערים האבוד (של האבדון!)" שהועלתה בפסטיבל אייקון 2019, שמתרחשת בעולם של "שומרי הערים" ויש בה את כל הדמויות מהספר והסיפורים (ועוד כמה).

4. איך אפשר לעזור לך לקדם את הספר?

זה מהמם מצידך, תודה רבה! 🙂
א. קודם כל – לקנות אותו (לא משנה אם בחנות הספרים, באתר ההוצאה, בקינדל, בשבוע הספר או בכל מקום אחר)
ב. לקרוא אותו! זה הדבר שהכי ישמח אותי. אם קשה לך לקנות – אפשר גם לשאול בספרייה. 🙂
ג. להמליץ עליו לחברים, לחברות, למשפחה, בפייסבוק, בטוויטר, באינסטגרם, בטיקטוק, בקבוצות ספרותיות רלוונטיות, ובכל מקום אחר שיש לך נוכחות בו.
ד. לדרג אותו ולכתוב כמה מילים בגודרידס, סטוריגרף, בעברית, בגטבוקס, בסימניה, ובכל מקום שבו מופיעים דירוגים.
ה. אם יש לך גישה לעיתונאי.ת או מבקר.ת, וגם לבלוגר.ית של ספרים – להמליץ על הספר! אפשר גם לקבל עותק לביקורת (עוד על כך בסעיף הבא!). אשמח מאוד להתראיין לכל כתבה, פודקאסט או בלוג.
ו. לתמוך בכתיבה שלי דרך האתר פטריאון, שמיועד לתמוך ביוצר.ת ביצירה מתמשכת. הוא לא מעודכן כרגע כי הייתי מאוד עמוסה עם הספר, אבל הוא יעודכן בקרוב, ושווה להיות פטרונ.ית שלי. 🙂

5. אפשר לקבל עותק של הספר ולכתוב עליו ביקורת? 

בהחלט! אם את.ה עיתונאי.ת, כותב.ת במגזין או באתר, בעל.ת בלוג, אינפלונסר.ית באינסטגרם או בטיקטוק – אפשר לכתוב לי ואבקש שישלחו לך ספר לביקורת. 🙂

6. מתי הספר יוקלט כספר שמע / אודיו? מתי יהיה תרגום לאנגלית? 

ספר שמע – קיים!
תרגום לאנגלית – בעיקרון, אצטרך לגייס תרומות לתרגום מקצועי של הספר, אבל אעדכן כשאתחיל לעבוד על זה!

7. אני רוצה לעשות קוספליי לדמות מהספר / להעביר הרצאה / להרים משחק תפקידים / לצייר פאנארט / לכתוב פאנפיק. זה בסדר?  

בטח! זה ישמח אותי מאוד! בבקשה ספר.י לי כשזה קורה ו/או שלח.י לי קישור ומידע נוסף כדי שאפרסם גם!

8. מי קהל היעד של הספר? למי הוא יתאים? 

"שומרי הערים" מתאים למבוגרים ולנוער בוגר (גיל 15-14 ומעלה). הז'אנר שלו הוא פנטזיה אורבנית, כלומר, הוא מתרחש במציאות שבה אנחנו חיים, אבל עוסק בדברים קסומים שנמצאים מתחת לפני השטח. הוא כמובן יתאים לכל מי שאוהב.ת מדע בדיוני או פנטזיה, אבל גם לכל מי שאוהב.ת ספרים שמתרחשים במציאות דומה לזו שלנו עם שינויים מסויימים, כמו הספרים של יואב בלום, יואב אבני, אופיר טושה גפלה וקרן לנדסמן.

9. איפה אפשר לקרוא עוד דברים שכתבת? 

ממש כאן באתר! אפשר לקרוא עוד סיפורים בסדרת שומרי הערים, סיפורים אחרים, ואפשר גם להינות מתסכיתים או הצגות שכתבתי וביימתי.

10. תבואי לדבר על הספר בספרייה המקומית שלי? אפשר להזמין ממך הרצאה / חוג בית / אירוע כתיבה אינטרקטיבי? את מעבירה סדנאות כתיבה? 

כן, כן, כן וכן! בשמחה. צרו איתי קשר

11. אפשר לשלוח לך סיפור שלי? 

לצערי אין לי זמן לקרוא כל סיפור שנשלח אליי, אבל אני מציעה שירותי כתיבה, חוות דעת, קריאת בטא או עריכה בתשלום. למידע נוסף

12. מה תכתבי עכשיו? יהיה ספר המשך?

כרגע אני לא מתכננת ספר המשך, אבל בהחלט יהיו עוד סיפורים בסדרת "שומרי הערים". הספר הבא שאני מתכננת הוא ספר לנוער שמבוסס על סיפור בהמשכים שכתבתי ל"ראש 1".

13. אפשר לקנות את הספר ישירות ממך? 

לא, אבל אפשר לקנות אותו בכל חנויות הספרים! (הכי מומלץ לקנות אותו בחנויות עצמאיות, או בחנויות של רשת "צומת ספרים").

תמונה: מעין שיר.

פורסם בקטגוריה בלוג. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

2 תגובות בנושא "שומרי הערים" יצא לאור! עדכונים ותשובות לשאלות נפוצות.

  1. מאת עוקב‏:

    נפלא! ומספר הפוסט הזה בurl כל כך הולם…
    http://rotemwrites.com/?p=666

  2. שלום רב! בדיוק גמרתי לקרוא את "שומרי הערים" שלך ואהבתי. אני קוראת מדע בדיוני ופנטסיה מילדות (בספרית בית ספר א.ד. גורדון בתל אביב — אני ילידת 1954) ואף פעם לא היה בסביבתי אדם אחר שקרא את אותה סיפרות לפי מיטב ידיעתי — בהתחלה תרגומים לעברית בספרית בית הספר, ובחמישים השנים האחרונות באנגלית. זו הפעם הראשונה שאני קוראת סיפור פנטסיה כזה שנכתב במקורו בעברית. ולא רק נכתב בעברית אלא שהוא מלא מהות וטעמים וצלילים של ישראל ושל ארץ ישראל, ושל השפה העברית. תודה רבה! תמיד חשבתי שסוגה זו חיה ונוצרת כמעט רק באנגלית, למרות שלא ידעתי למה. כמעט כל מה שראיתי בשפות אחרות כולל עברית היה תרגום מאנגלית (להוציא ספרים ישנים מאד כמו אלה של ז'ול וורן שהיו תרגום מצרפתית, או "השטן במוסקבה" שמקורו ברוסית). כמובן שיתכן שקיים עולם מלא שאינני מודעת לו: אני צורכת ספרות, לא יוצרת ספרות. בכל מקרה נהניתי מאד מהספר בכל הרמות — הרעיון, העולם שאת יוצרת, העלילה הן בקוים הגדולים והסיום והן בפרטי כל חלק מהעלילה ומבנה הספר, ופרטי הכתיבה והסגנון. שמחתי מאד להכיר, ואמשיך לחפש ספרים שלך.

    למקרה שמעניין אותך — אני ילידת הארץ בת ילידי הארץ (דבר שאיננו נפוץ בדורי), גדלתי בתל אביב, בי"ס א.ד.גורדון, עירוני ה, בי"ס שדה הר גילה, לימודי היסטוריה כללית בירושלים, לימודים בארה"ב שבעקבותיהם התחתנתי וחייתי שם, דוקטורט בתנ"ך בארה"ב והוראת עברית מקראית ב- College of William and Mary בוירגיניה בארה"ב, חזרה ארצה כפנסיה מוקדמת ב-2013, ובאופן בלתי צפוי לחלוטין — הקמת חברת אופרה בויליאמסבורג בוירגיניה, ארה"ב, אותה אני מנהלת מהארץ — ראי https://www.operainwilliamsburg.org (הקישור להפקות שעברו הוא בתחתית הדף). זה שיגעון מוחלט וזה דבר יפה מאד 🙂

    שוב תודה

    נעמה זהבי-אילי
    תל אביב, ישראל
    nxzaha@wm.edu

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *