מה עשיתי בזמן האחרון?

עדכון לתומכי ותומכות הפטריאון שלי ולחברים: כל הסיפורים שפורסמו, כל התוכניות וכל התירוצים המוצדקים לחלוטין לכך שלא פרסמתי בזמן האחרון אף נובלה חדשה. אז מה עשיתי? 

1. השתתפתי בכנס עולמות – את האירועים שלי שצולמו ניתן יהיה לראות בפאנטום VOD (ובינתיים אפשר למצוא שם אירועים שהשתתפתי בהם בפסטיבל אייקון).

2. נעניתי לאתגר כתיבה וכתבתי סיפור על פי משפט של בוט הטוויטר "Magic Realism Bot", שיוצר התחלות של סיפורי פנטסיה.

3. פתחתי משחק שאלות מטופש – פתחתי בדף הפייסבוק של "פתקיות ליד המיטה" משחק שאלות מטופש שמזמין את העוקבים שלי בפייסבוק לשאול אותי שאלות ולקבל תשובות דמיוניות, מומצאות ולא קשורות למציאות בכלל. בקרוב משחק נוסף!

4. כתבתי את "רוחות מדבר" – הסיפור בהמשכים רוחות מדבר, שהתפרסם מדי חודש בעיתון הנוער "ראש 1", יעבור מעתה להתפרסם כאן בבלוג שלי, עקב סגירתו המצערת של העיתון. הכתיבה ל"ראש 1" היתה כיף עצום בשבילי, ואני מצטערת מאוד על סגירתו, אבל מבטיחה לכל העוקבים שהסיפור יתפרסם כאן עד שיגיע לסיומו (שכבר לא רחוק כל כך). אתם מוזמנים להירשם לעדכונים בבלוג כדי לקבל הודעה כשאפרסם את המשך הסיפור.

5. סיפורונים – כל הפטרונים שתמכו בי בקטגוריה של מעל ל-3 דולר זכאים לסיפורון קצר, על פי בחירתו או בחירתה. לוקח לי קצת זמן, אבל בסופו של דבר אגיע לסיפורונים של כל מי שתמך בי. בחודש שעבר התפרסם הסיפורון שהוזמן על ידי איילת דקל, בסדרת "שומרי הערים" – גרגור נפץ פאן גלקטי. רוח העיר של תל אביב שוב מבקרת באייקון, והפעם  מוצאת את עצמה מסתבכת עם הסגל בגלל תקנות הבטיחות החדשות.

6. שברתי שיא אישי בזכאויות לפרס גפן – פרס גפן לספרות ספקולטיבית מוענק על ידי האגודה הישראלית למדע בדיוני ופנטסיה מדי שנה לספרים ולסיפורים הטובים ביותר בז'אנר. ההצבעה לשלב א' נמשכת עד סוף החודש (לחברי אגודה ישראלית למדע בדיוני ולפנטסיה בלבד) השנה שברתי שיא, ויש לי לא פחות משמונה סיפורים זכאים למועמדות לגפן. את כולם ניתן לקרוא אונליין בלינקים המצורפים. אם עוד לא הצבעתם, שימו לב שבין המצביעים מוגרלות חבילות ספרים שוות! (ואם אתם עוד לא חברים, תזכו לקבל את האנתולוגיה "היה יהיה" כמתנת הצטרפות, והנחות בכל הכנסים והאירועים של האגודה).
הסיפורים שלי שמועמדים לפרס:

אלף תמונות – בעתיד, קריאת ספרים הלכה ונעשתה תחביב מינורי וחריג, ורק מעטים עוד קוראים. השימוש בנייר הוצא מחוץ לחוק, כך שאוריאן, גיבורת הסיפור, נאלצת לשלם סכומי עתק עבור הזכות לקרוא בכל פעם פרק אחד של ספר. ואז היא פוגשת את "הספרנית", ומגלה שיש דרך אחרת. פורסם בגיליון 22 של כתב העת "חלומות באספמיה". על הכריכה מופיעה "הספרנית" מהסיפור, באיורו הנפלא של אבי כץ.

המבוך של קאל – ענת חיה בעולם שבו לכולם יש כוחות קסם – אבל הם משמשים למתמטיקה, פיזיקה, כימיה ומכונאות. מלבד, כמובן, במבוכים, שבהם אפשר לחוות הרפתקאות אמיתיות ולהילחם במכשפים – כמו המכשף הנורא קאל, שענת מעריצה ורוצה להיות כמוהו, עד שהיא מגיעה סוף סוף להרפתקה אמיתית במבוך, ומגלה כמה קאל הנורא הוא אדם נאלח, גם מחוץ למשחק. הסיפור נכתב לזכרו של אלן ריקמן, ופורסם בגיליון 23 של כתב העת "חלומות באספמיה".

חמישה ימים – על פלנטה מרוחקת ומבודדת, החלוצים הראשונים של ההתיישבות הצעירה עומדים להפשיר תאי השהייה בהם מחכים הדור השני של המתיישבים, שיצאו מכדור הארץ מאות שנים אחרי ספינת הדורות המקורית. הסיפור עוקב אחרי נקודות המבט השונות והיחס האמביוולנטי של אנשי המושבה אל תאי ההשהייה וההחלטה להפשיר אותם.

כוס מרק חם – ה"קצרעיר" הראשון שכתבתי. יום חורף קר, ותל אביב חולה.

מציאות ואבדות – מיכל ודורון, שני ילדים, מוצאים את עצמם על האי "איבוד" (שהופיע לראשונה בסיפור "הלכתי לאיבוד, תיכף אשוב") ומנסים למצוא את דרכם הביתה בין ערימות של מכתבים אבודים, ספרים נדירים, צעצועים ישנים, אוכל אקזוטי בטעמים משונים, וכמובן, הרבה מאוד גרביים לא תואמים.

עת קציר – סיפור שנכתב עבור הפטרון זיו וויטיס (כל פטרון שתמך בי בקטגוריה של מעל ל-3 דולר זכאי לסיפורון קצר, על פי בחירתו). באנגליה הויקטוריאנית, האיכר הנרי מגדל חיטה בעל יכולות מופלאות, ונתקל בחבורת ילדים חסרי בית. הוא מחליט לארח אותם לארוחה, ומגלה שלאחת מהם, גרייס, יש סוד משותף איתו: אירוע נורא שפקד את עברם ועדיין רודף אותם.

קפה טורקי – סיפור שנכתב עבור הפטרונית דפנה קירש. רוח העיר של תל אביב עדיין מתאבלת על אריק אינשטיין, שלוש שנים לאחר מותו.

שוקו בשקית – "קצרעיר" המתרחש בתקופת מלחמת המפרץ. בימים של לחץ ומתח בישראל, שומר הערים מנסה להתמודד עם חובתו ועם גידולו של בנו, יונתן, בן השמונה. הסיפור נכתב לציון 23 שנים לפרוץ מלחמת המפרץ.

 

  • אלף תמונות – באיורו של אבי כץ
פורסם בקטגוריה בלוג. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *