מה אני עושה בכנס עולמות 2017 (והמלצות נוספות!)

כנס עולמות למדע בדיוני ופנטזיה הבא עלינו לטובה מתקיים בתאריכים 13-12 באפריל, ימים ד'-ה', חול המועד פסח, באשכול פיס בתל אביב, ברחוב הארבעה. כיוון שאני דחיינית בלתי נלאית לא הספקתי לפרסם את הפוסט הזה לפני סוף המכירה המוקדמת, אבל אפשר עדיין להגיע לכנס ולקנות את הכרטיסים שלכם בקופות. בואו!

אירועים שאני משתתפת בהם

"איך (לא) כותבים סיפור" – מופע כתיבה, יום ד', 12 באפריל, 14:00, אשכול 3.
חברתי הסופרת יעל פורמן ואני לא מסוגלות להפסיק לריב על כתיבה לרגע. למרות שאנחנו לא מסכימותת על כלום, נתיימר לכתוב סיפור ביחד בהשתתפות הקהל. במסגרת האירוע אנחנו מחברות לפטופ למסך, צועקות אחת על השנייה ודוחפות זו את זו מהמקלדת לקול תשואות הקהל. הצחוקים מובטחים, קרבות הבוץ אפשריים אם הסדרן לא יסתכל. התוצאות תמיד מחרידות, מטופשות וכיפיות להחריד.

"להתחיל מבראשית" – פאנל, יום ה', 13 באפריל, 14:00, אשכול 3.
אהוד מימון, רוני גלבפיש, ד"ר קרן לנדסמן, יעל פורמן ואני נדבר על התחלות טובות וגרועות של יצירות הז'אנר האהובות עלינו. כיוון שלפני כמה שנים עשיתי הרצאה על התחלות של ספרים ומאז רק חיפשתי הזדמנות לדבר על זה שוב, אני מאוד שמחה לעשות את זה עם פאנל האנשים המגניבים האלו.

"לא מקובל עליי" –מופע תלונות וכתיבה (כן כן), יום ה', 13 באפריל, 22:00, אשכול 2
גלי גולן, אחת המרצות הנהדרות שלנו, שקראה את כל הפאנפיקים שאי פעם נכתבו באינטרנט ובראשם של אנשים, תספר לכם על הטרופים הכי גרועים שקיימים בפאנפיקים, ועל דוגמאות נבחרות שקראה, ואני אציע רעיונות שיהפכו את הטרופים האלו לקצת פחות איומים, קלישאתיים ומגונים, בהנחה שלא אהיה עסוקה בלהתחבא מתחת לשולחן, מה שעשיתי חלק מהזמן בפעם הקודמת שהעברנו את האירוע הזה. הכניסה מגיל 18 ומעלה, ראו הוזהרתם!

מעבר לאירועים שאני משתתפת בהם, אני חלק מצוות מניעת הטרדות מיניות בכנס, ומזמינה אתכם לפנות אליי על כל מקרה של הטרדה שאתם או חברים שלכם חוויתם, או אפילו שראיתם מהצד. יש לנו מספר טלפון שאחד מארבעת חברי הצוות יהיו זמינים בו כל הכנס, 058-6881176. אל תהססו להתקשר אלינו.

אירועים מומלצים אחרים

יום ד', 12 באפריל

"הרצאות מהכובע" – 13:00, אשכול 3 – הרצאות מאולתרות לפי נושאים שהקהל היושב באירוע מציע. אין דרך טובה יותר להתחיל את הכנס מאשר עם כאב בטן של צחוק, תסמכו עליי.

14:00, בכל רחבי הכנס – ממש קשה לי עם הסלוט הזה, כי מעבר לזה שאני ויעל מופיעות בו, יש בו כמה מהאירועים הכי טובים שיצא לי להיות בהם בסבב הפיילוטים לעולמות, וכמה אירועים שאני משוכנעת שיהיו מעולים מהיכרותי עם הנפשות הפועלות: "5,000 שנות אסטרונומיה" היה אחד הפיילוטים המצויינים שהייתי בהם, של נמרוד רגב, שמדבר בשעה וקצת על כל ההיסטוריה של האסטרונומיה בצורה מרתקת. "זה מתחיל בקליק" של נדב מילר אלמוג, מרצה נהדר, על אתרי אינטרנט של קהילת המד"ב והפנטסיה, "נשים כותבות על מלחמה", הרצאתה הנפלאה של מרינה ברלין שנכחתי בפיילוט שלה על שלוש יצירות של נשים שהתמודדו עם מלחמה (שתיים מהם, "דרקון הוד מלכותו" ו"ילד מלחמה" אהובות עליי במיוחד), "עלייתם של הבוטים", הרצאה מצויינת של אלעד אלפסה (שגם בפיילוט שלו נכחתי) עם כל הצדדים שלא הכרנו של בוטים אינטרנטיים ואחרים, סדנת הצילום המצויינת "תמונה אחת שווה אלף לייקים" של דניאלה קרני-הראל.

"עידן חדש בקוסמולוגיה – גילוי גלי כבידה" – 16:00, אשכול 2 – את ההרצאה הזו לא יצא לי לשמוע בפיילוט, אבל מהיכרותי עם ד"ר בועז קרני-הראל, יהיה מרתק.

"החללית מול קהל חי" – 17:00, אשכול 2 – תוכנית אינטרנט על חלל בהשתתפות טובי אנשינו, מצולמת בעולמות.

"פרויקט צפנת" – 17:00, אשכול 1 – אין לי קשר להצגה הזו, למעט העובדה שאחד מהשחקנים הכי ותיקים שלי, ניר שרון, הוא הבמאי והמחזאי, אבל הייתי בחזרה הגנרלית ומדובר במחזה כיפי, מצחיק ומלא הומור קהילתי וגיקי, כך שאני יכולה להמליץ עליו בלב שלם.

"גופים ונפש" – 19:00, אשכול 4 – לצערי לא יצא לי לשמוע את הפיילוט הזה, אבל אין הרצאה של אהוד מימון שלא אהבתי, נהניתי ולמדתי ממנה המון.

"יותר בדיוני ממדע" – 20:00, אשכול 1 – פאנל שבו יקטלו כל השטויות המדעיות הלא נכונות שנאמרו בסדרות וסרטי מדע בדיוני בשנה האחרונה. שוב, טוב אנשינו וכו'. אבל בעיקר מצחיק נורא.

"הגיקים נגד העולם: הדרך אל המיינסטרים" – 20:00, אשכול 4 – הילה פלג בוחנת את דמויות הגיקים במדיה הפופולרית ובודקת כמה טוב או רע אנחנו יוצאים. שמעתי פיילוט מצויין של ההרצאה הזו, ולכן אני יכולה להמליץ עליה בחום, בעיקר כי היא פשוט דפקה לי את המוח.

22:00, בכל רחבי הכנס – עוד סלוט קשה מאוד מבחינת המלצות, אז במרוכז: "לשיר בכל הכוח" (למרות שזו לא כוס התה שלי, נחשבים לאירוע נפלא), ויקטור צ'רנוב בוחן שליחת פושעים למאדים, גלי גולן בודקת איך מתחילים עם חייזרים, לימור נעמן מספרת על ידידות בין גברים ביצירות האהובות עלינו וכמה קשה למצוא אותה.

יום ה', 13 באפריל

"הרפתקאות אליס בארץ הטיוטות" – 10:00, אשכול 4 – אדוה קמחי מספרת על הטיוטות הראשונות והמאוחרות של הקלאסיקה הספרותית. הייתי בפיילוט וההרצאה מומלצת מאוד.

"אימת הפריקוול ונקמת הריבוט" – 12:00, אשכול 4 – נמרוד אייזנברג (שגם בפיילוט המוצלח שלו נכחתי) על כמה מהפריקוולים והריבוטים המוצלחים והפחות מוצלחים שאנחנו מכירים ולא מכירים, ולמה בכלל אנחנו מתעניינים בהם.

"ביקורת חברתית ואישית ב'מראה שחורה'" – 14:00, אשכול 5 – עינת סיטרון העבירה פיילוט מצויין שגרם לי להסתכל על סדרת המדע הבדיוני האפלה "מראה שחורה" בצורה קצת אחרת.

"הגן הפנדומי" – 15:00, אשכול 1 – אדוה קמחי (שוב), מציעה ייעוץ גנטי ביילודה עבור יצירות מדע בדיוני ופנטסיה מוכרות (שיר של אש ושל קרח, הארי פוטר, אשתו של הנוסע בזמן). הייתי בפיילוט, הרצאה מרתקת ומצויינת.

"מכסחות הסרטים 2016" – 16:00, אשכול 1 – יערה כהן והדס סלוין (שגילוי נאות, היא בת הזוג שלי) קוטלות באופן משעשע, מחכים ומרתק את כל הסרטים הגרועים שיצאו בשנה האחרונה ומסבירות למה כל כך שנאנו אותם.

"לידתם של שני ז'אנרים" – 16:00, אשכול 3 – נועם וויס, מרצה שלא יצא לי לשמוע עד הפיילוט המצויין שלו, על הנסיבות שהובילו ללידתם של הספרים "פרנקנשטיין" ו"הערפד", בקיץ אחד בווילת נופש.

"חלום הברזל והכלבלבים העצובים – ריאקציה במדע הבדיוני" – 20:00, אשכול 3 – אל תיבהלו מהכותרת הארוכה, ההרצאות של דמיאן פונות לקהל הרחב, והן תמיד מרתקות ומעוררות המון מחשבה. ההרצאה עוסקת בקבוצה השמרנית והבזויה (בעיניי) "הכלבלבים העצובים" שהשפיעו על ההצבעה בפרסי ההוגו.

שיהיה עולמות שמח, ואם אתם רואים אותי, בואו לומר שלום!

פורסם בקטגוריה בלוג, עם התגים , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *