מה אני עושה בפסטיבל אייקון 2016 (והמלצות נוספות)

פסטיבל אייקון למדע בדיוני, לפנטסיה ולמשחקי תפקידים יתקיים השנה בתאריכים 18 – 20 באוקטובר 2016. אני משתתפת השנה בהרבה יותר אירועים מבדרך כלל, ולכן חילקתי אותם לקטגוריות:

רמזורים – הפקת מקור

רמזורים - הפקת מקור. צילום ועיבוד התמונה: רוני נובקוביץ'.

רמזורים – הפקת מקור. צילום ועיבוד התמונה: רוני נובקוביץ'.

הפקת המקור שכתבתי, "רמזורים" (בקישור תוכלו למצוא תקציר ופרטים נוספים), עלתה פעם אחת בחגיגות העשרים לאגודה למדע בדיוני ולפנטסיה באוגוסט האחרון, וזכתה לתגובות נלהבות
ששימחו אותנו מאוד. רמזורים היא קומדיית מדע בדיוני מקורית בת 40 דקות בלבד, והיא מבוססת על סיפור ישן שלי שפורסם בבלי פאניקה. היה לי לכבוד (ולכיף!) לעבוד עליה עם הבמאית הנהדרת תמר זונדינר, עם המפיקה האדירה מאיה גרשוביץ ועם צוות השחקנים הנפלא, טליה נירגד חסון, אורי ליפשיץ, ניר שרון וליאת שחר קשתן. מומלץ בחום להזמין מראש כרטיסים.

הופעות:
יום ג', 18 באוקטובר, 17:00, אשכול 1
יום ד', 19 באוקטובר, 20:00, אשכול 1

סדנאות כתיבה

לפני כמה חודשים שאלתי את הפיד שלי בפייסבוק מה הם היו רוצים ללמוד ממני בענייני כתיבה. הם העלו כמה רעיונות מעולים, ובעקבותיהם אני מעבירה השנה לא פחות משלוש סדנאות כתיבה:

"כתיבת רגש לא רגשנית" – יום ג', 18 באוקטובר, 14:00, חדר סדנאות 1
"מקוריות בכתיבת דמויות של אחרים: סדנת כתיבת פאנפיקים" –  יום ד', 19 באוקטובר, 10:00, חדר סדנאות 1 – דיסקליימר לגבי הסדנה: א. אתן מוזמנות לבדוק איתי מראש אם אני אוהבת את הפאנדום או את השיפים שלכן (אבל לא חובה, אפשר גם לבוא לסדנה עם פאנדום שאני לא מכירה). ב. בנים בהחלט מוזמנים.
"סדנת כתיבת ספרי משחק אינטרקטיביים" – יום ה', 20 באוקטובר, 10:00, חדר סדנאות 2

הרצאות ופאנלים

"איפה חרב האור של מארק וואטני?" – יום ג', 18 באוקטובר, 19:00, אשכול 6 – הרחבה של ההרצאה שהעברתי ב"ליל יורי" על התפתחותם של סרטי חלל לאורך ההיסטוריה, ומה הם אומרים עלינו כחברה.

"האם העט אכן חד מהחרב?" – יום ה', 19 באוקטובר, 14:00, אשכול 3 – פאנל על הכתיבה בהנחיית ד"ר קרן לנדסמן ובהשתתפותם של יואב אבני, גיא בוסקו, הילה בניוביץ הופמן, רוני גלבפיש, ורד טוכטרמן, יעל פורמן ואני.

מופעים ואירועים מיוחדים

"איך (לא) כותבים סיפור" – מופע כתיבה, יום ד', 19 באוקטובר, 14:00, אשכול 2 – הסופרת יעל פורמן ואני לא מסוגלות להפסיק לריב על כתיבה לרגע. למרות שאנחנו לא מסכימות על כלום, נתיימר לכתוב סיפור ביחד בהשתתפות ובעזרת הקהל. במסגרת האירוע אנחנו מחברות לפטופ למסך, צועקות אחת על השנייה ודוחפות זו את זו מהמקלדת לקול תשואות הקהל. קרבות הבוץ אפשריים אם הסדרן לא יסתכל. התוצאות תמיד מחרידות, מטופשות וכיפיות להחריד.

"לא מקובל עליי" – מופע תלונות וכתיבה (כן כן), יום ד', 19 באוקטובר, 22:00, אשכול 2 – גלי גולן, אחת המרצות הנהדרות, המצחיקות והמשכילות שלנו (ולא רק בטראש), תספר לכם על הפאנפיקים הכי גרועים שהיא אי פעם קראה ולמה הם כל כך גרועים. התפקיד שלי יהיה לתקן אותם, או להציע עלילה חדשה. אם הם יהיו מחרידים מספיק, יתכן שאאלץ להשליך את הפאנפיק המקורי ולכתוב חדש במקום. כמובן שאנחנו מעודדות את הקהל להיזכר בפאנפיקים המחרידים ביותר שאי פעם קראתם ולספר לנו עליהם.

אירועים מומלצים אחרים

יום ג', 18 באוקטובר

"המסע של פרל" – 21:00, אשכול 3 – מאיה גרשוביץ, מרצה נהדרת, על דמותה המרתקת של פרל בסדרה "סטיבן יוניברס" (אפשר בהחלט להגיע בלי להכיר את הסדרה, אם לא אכפת לכם מספויילרים).

"הפלישה למאדים" – 16:00, סינמטק 1 – הרצאה של יואב לנדסמן, מרצה שהתמונה שלו נמצאת במילון תחת המושג sense of wonder, על תוכניות ההגירה למאדים.

"הגפן והאשכולות" – 19:00, אשכול 5 – אהוד מימון בוחן את הזוכים והמועמדים לפרס גפן ואת ההשתנות של הז'אנר דרכם. הרצאה שנשמעת מרתקת וחבל לי מאוד שאני מעבירה אירוע מולה.

"למאבאטי לעבר: השלשום שלפני מחרתיים" – 22:00, אשכול 1 – קבוצת האימפרוב המצחיקה עד דמעות במופע המיוחד שלהם לכבוד אייקון.

יום ד', 19 באוקטובר

"השריון שמתחת לשמלה: החתרנות המגדרית של מארוול" – 12:00, אשכול 5, שירה ברגר – מרצה שמעולם לא שמעתי, עם הרצאה שנשמעת מרתקת, ובהחלט גרמה לי לוותר על הרבה דברים אחרים בסלוט הזה כדי ללכת לשמוע אותה.

"האמת וכל האמת – הרצאות מהכובע" – 16:00, סינמטק 2 – הרצאות מאולתרות על ההיסטוריה החלופית של האגודה ושאר תיאוריות קונספירציה, עם אילן מעיין אשכולי, ליאת שחר קשתן, עפר מתוקי, לילי דאי, הדס נבנצל ואורי ליפשיץ.

"ועכשיו תתנשקו: זוגיות מאולצת בסרטי מארוול" – 21:00, אשכול 1 – הרצאה ששמעתי בפיילוט ונהניתי ממנה מאוד. יערה כהן מציעה ניתוח מרתק ומאלף של הנוסחה בסרטי מארוול, היחס שלהם לזוגיות ובניית הדמויות הנשיות. מומלץ בחום.

"היפהפיה מטארת' והלוחמת מצוק קאסטרלי" – 21:00, אשכול 6, חן עידן – עוד הרצאה שאני לא יודעת עליה כלום חוץ מהעובדה שהיא נשמעת מצויינת, ואני בהחלט מעודדת עוד הרצאות על יצירותיו של ג'ורג' מרטין והיצירות הנלוות להן.

יום ה', 20 באוקטובר

"מספיק עם הוראות בטיחות – אני רוצה כוחות על!" – 10:00, אשכול 5, ד"ר נעה לחמן – אני בדרך כלל לא ממליצה על הרצאות שנשמעות בגבולות הז'אנר ולא בדיוק בתוכו, לא בגלל שיש לי משהו נגדן אלא בגלל שאני נהנית יותר לשמוע הרצאות ז'אנריות. אבל זו נשמעת מצחיקה, כיפית ובאופן כללי חבל לי שהסדנה שלי בדיוק מולה.

"צער גידול נבלים" – 14:00, אשכול 2 – עוד הרצאה ששמעתי בפיילוט ואני יכולה להעיד שהיא מצויינת. נמרוד אייזנברג, מרצה טרי מהניילונים, מציע מודל מעניין באמצעותו הוא מנתח דמויות נבלים מוכרים במשחקי הכס, מסע בין כוכבים – הדור הבא, הארי פוטר, פארסקייפ וג'סיקה ג'ונס. אזהרה: ספויילרים!

"תרגום פנטזיה מבוססת מיתולוגיה" – 16:00, אשכול 6, יעל אכמון – מתרגמת מופלאה שתדבר על האתגר הגדול של מתרגמים בספרים שמבוססים על מיתולוגיה דרך דוגמאות מספרי ריק ריירדן.

"המוגלגים – מופע מוזיקלי" – 20:00, אשכול 1 – מופעים מוזיקליים עם שירים מז'אנר המדע הבדיוני והפנטזיה זה תמיד כיף, והמופע הזה נשמע מסקרן ומושקע. אני מחכה לראות מה החבורה הזו תעשה.

"סטיבן יוניברס רק רצה לראות אישה ענקית" – 20:00, אשכול 5 – ההרצאה השנייה בכנס שעוסקת בסדרת האנימציה החביבה עליי כרגע, סטיבן יוניברס. שירי ישועה מסוגלת לדבר בצורה מרתקת גם על מקלוני אוזניים, ואני ממש מחכה לשמוע מה יהיה לה לומר על הסדרה המופלאה הזו.

אולי שמתם לב שלא המלצתי על אף אחד מאירועי אורח הכבוד. בשנה שעברה המלצתי על אירועי אורח הכבוד, טד צ'יאנג, וגיליתי לאכזבתי הרבה שלמרות הכתיבה המרתקת שלו הוא דובר די משמים, חסר כריזמה ומעוף. לגבי צ'רלס סטרוס אני יודעת מעט מאוד, כי לצערי לא הספקתי לקרוא שום דבר שהוא כתב עדיין, אבל השמועות טוענות שהוא דובר מרתק.

חוץ מזה, בזמן שאני לא באירועים או מעבירה אירועים, אני בדרך כלל יושבת באיזו פינה עם לפטופ, סופגת אווירת כנס וכותבת. בואו לומר היי!

פורסם בקטגוריה בלוג, עם התגים , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *