מה אני עושה בכנס עולמות 2016?

כנס עולמות למדע בדיוני ופנטזיה מתקיים בתאריכים 27-26 באפריל, ימים ג'-ד', חול המועד פסח, באשכול פיס בתל אביב, ברחוב הארבעה.

אירועים שאני משתתפת בהם

"יצירות מעריצים" – פאנל: יום ג', 26 באפריל, 12:00.
לי להב באה מלוס אנג'לס, אביב אור באה מלונדון, גיא בוסקו, גלי גולן ואני פשוט באנו. נדבר על יצירות מעריצים, למה אנחנו אוהבים אותן, למה אנחנו עוסקים בהן כל כך הרבה, ואיך הן השתלמו לנו בהתפתחותנו המקצועית והשפיעו על הקריירה שלנו. אחרי שנים שבהם ישבתי בפאנלים עם כותבי סיפורים וספרים אחרים והגנתי בחירוף נפש על פאנפיקים ועל כל מה שטוב בכתיבתם, סוף סוף יהיו עוד ארבעה אנשים בצד שלי! עכשיו נצטרך לריב על דברים אחרים. פאנל שאני מתרגשת מאוד להיות חלק ממנו, עם אנשים שאני מעריכה ומעריצה ובנושא שחשוב לי מאוד. יהיה מעניין ומגניב. בואו.

"של מי ההרצאה הזאת, לעזאזל?" – מופע: יום ד', 27 באפריל, 16:00.
קצת דומה לקונספט של Power Point Karaoke, אבל עם מצגות מהכנס: כל מרצה יקבל מצגת של מרצה אחר מהכנס, ויצטרך להעביר אותה כמיטב הבנתו, או אי-הבנתו. כמה וכמה ממרצי הכנס המובחרים יקבלו חמש דקות להציג הרצאה שאינה שלהם. הרעיון קרם עור וגידים כשהתכנסנו לפיילוט של הרצאה לפני כמה חודשים, וכדי להרגיע את המרצה הטרייה, שזו היתה הרצאתה הראשונה, העברנו את המצגת שלה עוד לפני שידענו על מה ההרצאה.

"איך (לא) כותבים סיפור" – מופע: יום ד', 27 באפריל, 18:00.
חברתי הסופרת יעל פורמן ואני לא מסוגלות להפסיק לריב על כתיבה לרגע. למרות שאנחנו לא מסכימות על כלום, נתיימר לכתוב סיפור ביחד בהשתתפות הקהל. במסגרת האירוע אנחנו מחברות לפטופ למסך, צועקות אחת על השנייה ודוחפות זו את זו מהמקלדת לקול תשואות הקהל. הצחוקים מובטחים, קרבות הבוץ אפשריים אם הסדרן לא יסתכל.

כנס עולמות 2015, פאנל "עולמות נכתבים". צילמה: ורד טוכטרמן

כנס עולמות 2015, פאנל "עולמות נכתבים"

אירועים מומלצים אחרים

אירועים שאני הולכת אליהם, או שהייתי הולכת אליהם אם לא הייתי מעבירה אירוע במקביל (כדי למנוע עגמת נפש, אני לא ממליצה על אירועים סולד אאוט)

יום ג', 26 באפריל

14:00 – "בואו נבנה חדר בריחה" – גיא בוסקו ודניאל דר במפגש בריינסטורמינג סופר מגניב על בניית חדר בריחה ז'אנרי.

14:00 – "ספיד דייטינג" – סדנת כתיבה של רוני גלבפיש הנהדרת, שאני תמיד נהנית המון ולומדת המון בסדנאות שלה.

16:00 – "אנחנו יודעים מה אנחנו אוהבים" – פאנל בהנחיית ורד טוכטרמן בנושא גילטי פלז'ר. אני צופה שיהיה מצחיק להחריד ומחריד להצחיק.

18:00 – "לגולס: אמור בוגד והיכנס" – הרצאתו המיתולוגית של עמרי אסקרלי, שאמורה להיות חוויה מצחיקה כמו שלא שמעתם, גם אם אתם לא חובבי טולקין.

18:00 – "שיח סופרים" – רוני גלבפיש ויואב אבני בשיחת סופרים. שני סופרים מצויינים ודוברים מרתקים.

18:00 – "הורות ואל-הורות בבאפי ואנג'ל" – שמעתי כבר עשרות הרצאות על באפי, אבל בפיילוט של ההרצאה הזו גיליתי שניתוח הסדרה מכיוון של אל-הורות הוא לא חדשני, אלא מרתק לחלוטין. דפנה שחר עם הרצאה מצויינת ולא צפויה, למעריצים ותיקים וחדשים. מומלץ בחום.

20:00 – "פגוש את הועד – ונצח אותו!" – פגישה מיוחדת עם ועד האגודה, שנשמעת כמו שעשועון מצחיק במיוחד.

22:00 – "פארסקייפ – בני האדם, החייזרים ואנחנו" – הרצאה של מאיה גרשוביץ. נכחתי בפיילוט של ההרצאה ואני יכולה לספר לכם ממקור ראשון שהיא מרתקת.

יום ד', 27 באפריל

10:00 – "הרפתקאות סתיו בכוכב ארנב" – סוג של "בחר את ההרפתקאות בעצמך" לילדים, שכבר הועלה בכנסים הקודמים, ונשמע נהדר. במיוחד מומלץ עם ילדים קטנים.

11:00 – "שרה, אנחנו משפחה, נכון?" – הרצאתה של מעין שיר על "אורפאן בלאק", אחד מסדרות המדע הבדיוני המוצלחות של השנים האחרונות. מעין מרצה מצויינת, ואני סקרנית לשמוע מה יהיה לה לומר.

11:00 – "ההתחלה החדשה של 'הדור הבא'" – דמיאן הופמן, מרצה מעולה, סוקר את אחת מסדרות המדע הבדיוני האהובות עליי ואת השינויים שחוללה.

12:00 – "רובוט פוגש עולם" – הרצאתו של אהוד מימון, מרצה ותיק ואהוב, על המפגש בין רובוטים לבני אדם בספרות.

12:00 – "אנגליה בארבעים מעלות בצל" – רן בר זיק מדבר על יצירת מיתולוגיה בספרי פנטסיה ישראלים, עם דגש על ספרה של רוני גלבפיש, "אגם הצללים". אני לא מכירה את רן כמרצה, אבל מתה על הספר המדובר.

12:00 – "מדע או סתם פנטזיה?" – הרצאתה של אדוה לוטן, על חשיבה ביקורתית. שמעתי כבר הרצאה בסגנון ונהניתי מאוד.

13:00 – "תרגום – מבוא פנטסטי" – ענבל שגיב נקדימון, מבכירי המתרגמות שלנו, על מאחורי הקלעים של תרגום.

14:00 – "הכוח ואנחנו" – חגי אלקיים, שאני לא מכירה כמרצה, על מלחמת הכוכבים, מתחילתה ועד "הכוח מתעורר". חיכיתי בקוצר רוח להרצאה על הסרט החדש, אז אני אהיה שם.

16:00 – "מי צריך ספרי נוער?" – נעמי כרמי מנחה פאנל על ספרי נוער, עם מו"לים ומומחים לנושא.

20:00 – "יותר בדיוני ממדע" – פאנל המומחים הנהדר שמתכנס כל כנס להסביר לנו למה הסרטים והסדרות על המסך שלנו יותר בדיוניים ממדע. צחוק ועניין מובטחים.

20:00 – "זה לא בקאנון!" – אבנר שחר-קשתן, מרצה מצויין, על הרעיון של קאנון,

22:00 – "למאבאטי לעולמות" – הרכב האימפרוב המופלא בעוד הופעה שאי אפשר לסגור בלעדיה שום כנס.

פורסם בקטגוריה בלוג, עם התגים . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *